centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
SZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

forum
VII FORUM INSTYTUCJI KULTURY
NOWOCZESNA INSTYTUCJA KULTURY
NOWE MEDIA, AUDIENCE DEVELOPMENT I NARZĘDZIA INFORMATYCZNE
Toruń, 28.10.2015 Koordynator: Iwona Nowosielska

PROGRAM

28 października 2015 r.
10:00 Wykład: Audience development.
Rozwój Widowni (ang. Audience Development) to nieznana w Polsce, a szeroko stosowana m.in. w Wielkiej Brytanii, metoda - sposób pracy organizacji, firm i instytucji sektora kultury, który skoncentrowany jest na rozwoju ilościowym i jakościowym publiczności wydarzeń kulturalnych. Rozwój Widowni to (w dużym uproszczeniu) marketing sztuki, który wychodzi daleko poza „sprzedaż wydarzeń“ - ma za zadanie aktywizować społeczność wokół działań organizacji, budować relacje z publicznością, animować i rozwijać jej zainteresowania. Chodzi więc zarówno o powiększanie widowni projektów, jak i poznanie i budowanie jej potrzeb. Ważna jest zarówno dbałość o dotychczasową publiczność, jak i świadome docieranie do nowej. Widownią są wszyscy odbiorcy działań organizacji zajmujących się kulturą i sztuką: odbiorcy działań, goście, czytelnicy, słuchacze, widzowie, uczniowie, studenci, partnerzy i sponsorzy.
Audience development to nie kilka uniwersalnych recept, to długofalowy, dynamiczny i całościowo zintegrowany proces stawiający WIDZA w centrum codziennych działań całej organizacji. Działania promocyjno-marketingowe wynikają więc bezpośrednio i są spójne z wizją i misją organizacji.
Agnieszka Wlazeł
(Impact Fundacja)
11:00 Wykład: Instytucja kultury na kanale Youtube.
Statystyka nieubłaganie wskazuje, że YT jest jedną najpopularniejszych domen w sieci. Planując komunikację internetową organizacji nie sposób obecnie pomijać treści wideo.
Prelekcja dotyczy sposobów prowadzenia kanału z wykorzystanie wszystkich funkcji i specyfiki medium. Prowadzący postarają się przekonać nieprzekonanych i pokazać, że kamery w smartfoniach są obecnie potężnym narzędzie wideo w służbie organizacji. Nie zabraknie również informacji n/t współpracy z najpopularniejszymi youtuberami.
Miriam Kołak
(Narodowe Centrum Kultury)
12:00 Przerwa, poczęstunek
12:30 Wykład: Kreatywnie o kulturze – nowe formy promowania instytucji, eventów i projektów kulturalnych.
Niestety w dzisiejszych czasach nie wystarczą już tradycyjne przekazy o kulturze. Odbiorca się zmienia i do niego trzeba przystosować również komunikat. Kultura musi wyjść naprzeciw nowym oczekiwaniom. Prezentacja ma na celu pokazanie i omówienie kilku projektów, które mogą służyć za wzór takich działań. Pokaże, jakie działania się sprawdzają i z czego warto czerpać inspirację przy promowaniu własnej instytucji lub organizowanego przez nią eventu. Na prezentacji zostanie również poruszone promowanie kultury w social media, prowadzenie bloga przez instytucję kultury oraz wykorzystanie Tumblr.
Marta Ławrynkowicz
(Nowy Marketing)
13:10 Wykład: Kultura na Instagramie. Przegląd najlepszych praktyk i case study z zakresu kreatywnego wykorzystania Instagrama w komunikacji i animacji kultury.
Instagram to nie tylko koty, dzidziusie, zdjęcia wegeburgerów i kolejne selfie Kim Kardashian - dzięki tej platformie społecznościowej można także sprawnie promować sztukę współczesną. Robią to komercyjne galerie i artyści na swoich profilach, a także publiczne instytucje kultury. W ramach mojej prezentacji postaram się zaprezentować najciekawsze case studies użycia Instagrama w kreatywnych kampaniach promujących najtrudniejszy produkt na świecie, czyli właśnie sztukę współczesną.
Katarzyna Toczko
(rzeczniczka prasowa, Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu)
13:50 Wykład: WWWspółczesny Gutenberg. Nowe możliwości kreacji typograficznej w komunikacji webowej.
Technologie wykorzystywane w budowie stron internetowych ciągle ewoluują. Zmienia się postać i forma krojów pism wykorzystywanych na stronach www. Pojawienie się formatu opentype i webfontów dało zupełnie nowe możliwości twórczej ekspresji w aplikacjach i na stronach www. Wspólnie prześledzimy ewolucję typografii internetowej w ciągu ostatnich lat. Zaprezentowane zostaną również przykłady najlepszych, nagradzanych projektów stron www. W podsumowaniu przedstawione zostaną reguły doboru fontów do strony internetowej i zasady zestawiania ich parami, tak by stworzyć ciekawy graficznie projekt, a jednocześnie maksymalnie czytelny i przejrzysty komunikat.
Szymon Saliński
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Agencja S3 design)
14:40 Przerwa na kawę
15:00 BLOK WARSZTATÓW:
  1. Jak pisać o kulturze w internecie? Warsztaty copywriterskie.
    Pisanie to umiejętność niedoceniana. Podobno obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, ale jedno słowo może przywołać tysiąc obrazów. W kulturze internetowej, teoretycznie zdominowanej przez obrazy, słowo nadal ma duże znaczenie. Potrafi nakłonić do zakupu, przekazuje emocje, zachęca do działania. Tylko nie każdy potrafi słów używać. Warsztat to zmieni.
    - Nauczysz się 5 najważniejszych reguł dobrego pisania, dzięki którym Twoje teksty będą przyjazne dla użytkowników i wyszukiwarek.
    - Dowiesz się, jak tworzyć przyciągające uwagę i skuteczne nagłówki, zajawki, tytuły newsletterów.
    - Zrozumiesz, jakie treści chcą czytać ludzie i zaczniesz budować strategię swoich działań pod tym kątem.
    Artur Jabłoński, jeszczejedenblog.pl
  2. Jak ogarniać projekty w instytucji kultury i nie zwariować? Warsztaty z wykorzystania narzędzi wspierających organizację pracy i zarządzanie projektami w instytucji kultury.
    Warsztaty z wykorzystania narzędzi wspierających organizację pracy i zarządzanie projektami w instytucji kultury.
    Odpowiednie stosowanie nowoczesnych narzędzi wspierających zarządzanie projektem i organizację pracy zwiększa efektywność pracy w organizacjach. Urządzania takie jak notebook i smartfon w połączeniu z dostępem do sieci powodują, że pracownicy instytucji mają dostęp do skutecznych narzędzi kooperacji w ramach projektów. Wystarczy je poznać, wprowadzić i zachęcić cały zespół do korzystania.
    Warsztat będzie wsparty konkretnymi przykładami zastosowania różnych platform: od pakietu Google Dokumenty, kalendarze, przez aplikacje do zarządzania pracą plus inne narzędzia pomagające w pracy, ze wskazaniem na urządzenia mobilne (np. Trello, Asana, Slack):
    - listy zadań - przegląd aplikacji typu 'to do' (np. Todoist, Wunderlist, Google Keep)
    - niezbędnik organizacyjny ad 2015 (Aplikacje Google, kalendarz, wirtualny dysk, komunikator)
    - wykresy Gantta - jak ujarzmić wielozadaniowy projekt na wykresach? (program Gantter)
    Głównym celem będzie przekonanie słuchaczy do internetowych narzędzi zarządzania projektami i wskazanie na korzyści płynące z usystematyzowania organizacji.
    Dominik Pokornowski, haipaa.com
17:00 Zakończenie Forum.

Firmy zainteresowane udziałem w programie konferencji
- proszę o kontakt - Iwona Nowosielska

program
sprawozdanie
prelegenci
powiadom znajomego
patronat medialny
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2012 Centrum Promocji Informatyki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością s.k. | tel. (22) 870 69 10, 870 69 78