centrum promocji informatyki
E-MAIL
zapisz się zapisz się zapisz się wypisz się
SZKOLENIAMEDIA O NASPARTNERZYREGULAMINKONTAKT

forum
V FORUM INFORMATYKI W INSTYTUCJACH KULTURY (FIIK)
(muzea, biblioteki, teatry, galerie, domy kultury)
NOWE MEDIA INTERNETU DLA PROMOCJI INSTYTUCJI KULTURY
Warszawa, 21.01.2014 Koordynator: Iwona Nowosielska

Prowadzenie obrad: Dominik Pokornowski

PROGRAM

21 stycznia 2014 r.
10:00 Wykład: Storytelling w marketingu internetowym instytucji kultury. Jak tworzyć historie, które angażują konsumentów:
  • Marka jest opowiadaniem: od brand image do brand story.
  • "Ludzie kupują historie, które pokazują marki".
  • Narracyjny świat marki.
  • 5 typów treści, które przyciągają konsumentów.
  • Definicja i rodzaje storytellingu.
  • Miejsce storytellingu w strategii marketingowej.
  • Storytelling: jaki rodzaj historii wybrać, by osiągnąć zamierzony cel w marketingu online instytucji kultury. Przykłady. Najczęściej popelniane błędy.
  • 12 zasad jak pisać i opowiadać, by dotrzeć do konsumentów i ich zaangażować.
  • In Google we trust, czyli SEO.
Krzysztof Urbanowicz
(Mediapolis Interactive)
10:45 Wykład: Facebook - jak działa w tej chwili i jak będzie działać niebawem. Co powinna wiedzieć osoba prowadząca fanpage instytucji kultury? Open graph, open search - metody promowania postów i realizacji reklam. Przegląd aplikacji konkursowych, ankietowych i podobnych.
  • Skuteczna komunikacja na Facebooku A.D. 2014 - o czym warto pamiętać?
  • Daj się znaleźć na Facebooku, czyli skuteczne wykorzystanie Graph Search.
  • Aplikacje na Facebooku dla insytucji kultury.
  • Open Graph, czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem Facebooka.
  • Przegląd nowych formatów reklamowych na Facebooku.
  • O czym należy pamiętać tworząc kampanię reklamową?
  • Przegląd najciekawszych działań insytucji kultury na Facebook
Grzegorz Byszewski
11:30 Prezentacja: Promuj wysyłając czyli o sposobach wykorzystania email marketingu w instytucjach kultury.
Zarówno w kulturze, jak i w biznesie ogromną rolę odgrywa dobrze dobrana grupa docelowa i odpowiednio dostosowany komunikat. Dzięki email marketingowi możesz w spersonalizowany sposób komunikować się z poszczególnymi grupami, tak aby czerpać z tego wymierne finansowe ale i wizerunkowe korzyści.
  • Czym jest email marketing.
  • Jak email marketing wykorzystać do promocji instytucji kultury.
  • Jak skutecznie budować bazę danych.
  • Jak realizować kampanie email marketingowy aby przynosiły zamierzone efekty.
Filip Kłodawski
(Specjalista ds. Strategii i Projektów FreshMail)
12:00 Przerwa, poczęstunek
12:30 Wykład: Google Analytics - mierzenie efektów działań prowadzonych w Internecie. Analiza efektywności promocji jako podstawa strategii reklamowej. Google Analytics a fundusze z dotacji oraz innych środków zewnętrznych:
  • Zmiana podejścia do biznesu, konieczność mierzenia efektów naszych działań, optymalizacji kosztów, wybór najskuteczniejszych źródeł ruchu.
  • Przedstawienie kilku różnych typów narzędzi monitorujących nasze działania.
  • Opis podstawowych możliwości Google Analytics.
  • Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z Google Analytics.
  • Znaczenie liczb dla raportowania wyników w kontekście pozyskiwania sponsorów oraz dotacji.
Artur Smolicki
13:10 Wykład: Zarządzanie komunikacją internetową jako projektem.
Profesjonalnie prowadzona komunikacja internetowa wraz z Social Media powinna być zarządzania przy wykorzystywaniu odpowiednich narzędzi informatycznych. Prelekcja to przegląd kilku wybranych narzędzi i platform pozwalających koordynować i analizować działania w Social Media, a także zarządzanie działań promocyjnych i Public Relations w szerszym ujęciu - jako projekty.
Dominik Pokornowski
13:40 Wykład: Internetem rządzą obrazy - treści wizualne w zadaniach promocji instytucji kultury. Serwisy Instagram + Printerest - z jakich narzędzi korzystać by pozyskać jak najwięcej odbiorców.
  • Internetem rządzą obrazy - treści wizualne w zadaniach promocji instytucji kultury.
  • Ekspansja obrazów w mediach społecznościowych.
  • Nacisk na grafiki - zmiany w projektowaniu serwisów, zmiany na portalach social media.
  • Najpopularniejsze serwisy społecznościowe oparte na treściach wizualnych.
  • Marki na Pinterest - przykłady i najlepsze praktyki.
  • Możliwości wykorzystania Pinteresta przez instytucje kultury.
  • Marki na Instagramie - przykłady i najlepsze praktyki. Możliwości wykorzystania Instagrama przez instytucje kultury.
  • Treści wizualne w ekosystemie mediów społecznościowych instytucji kultury.
Artur Jabłoński
14:20 Przerwa
14:35 Wykład: Aspekty prawne marketingu instytucji kultury w mediach społecznościowych.
  • jakie istotne zapisy zawierają regulaminy różnych mediów społecznościowych (m.in. YouTube, Facebook, Twitter, Instagram, Flickr)?
  • omówienie na przykładach głównych zasad prowadzenia promocji instytucji kultury w mediach społecznościowych,
  • czym należy pamiętać publikując w mediach społecznościowych - filmy, fotografie, teksty,
  • pozyskanie treści do wykorzystania w Internecie - umowy, dozwolony użytek, Creative Commons, licencje z banków zdjęć (np. iStock),
  • jaka jest zasad prawna działania mediów społecznościowych?
  • kto odpowiada za naruszenie praw autorskich na portalach społecznościowych?
  • o czym pamiętać zatrudniając pracownika odpowiedzialnego za media społecznościowe w instytucji kultury?
adw. Marcin Lassota
(LL.M., Kancelaria Adwokacka Lassota i Partnerzy)
15:45 Dyskusja końcowa: Użyteczność mediów społecznościowych w promocji kultury - jakie narzedzia są najbardziej skuteczne, a jakie są wyłącznie gadżetami
Moderowanie dyskusji: Dominik Pokornowski, Marcin Lassota
16:30 Zakończenie programu, wręczenie certyfikatów
program
prelegenci
powiadom znajomego
patronat medialny
e-mailkontakt Na górę strony
Copyright © 2012 Centrum Promocji Informatyki spółka z ograniczoną odpowiedzialnością s.k. | tel. (22) 870 69 10, 870 69 78